1)     przejmowanie dokumentacji :

a)     spraw zakończonych z poszczególnych komórek organizacyjnych,

b)     niearchiwalnej po samorządowych jednostkach organizacyjnych, których działalność ustała i które nie mają sukcesora oraz dla których organem założycielskim była Gmina Goleszów,

2)     przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,

3)     przeprowadzanie skontrum dokumentacji,

4)     prowadzenie ewidencji udostępniania dokumentacji,

5)     przeprowadzanie kwerend archiwalnych, czyli poszukiwanie w dokumentacji informacji na temat osób, zdarzeń czy problemów ,

6)     inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,

7)     udział w przekazaniu materiałów archiwalnych do właściwego archiwum państwowego,

8)     prowadzenie ewidencji wyników pomiaru temperatury i wilgotności powietrza w magazynach archiwum,

9)      sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym.