Zadania referatu
Do zakresu działania Referatu Drogowo - Komunalnego należy w szczególności:
1) administracja i zarządzanie siecią dróg będących własnością Gminy;
2) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
3) nadzór merytoryczny nad zaliczeniem dróg do kategorii dróg gminnych i wewnętrznych;
4) utrzymanie i ochrona dróg będących własnością Gminy;
5) organizacja i prowadzenie prac w zakresie remontów bieżących dróg;
6) realizacja zadań w zakresie letniego i zimowego utrzymania pasa drogowego;
7) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
8) wydawanie zezwoleń na lokalizację, zajęcia oraz umieszczenie urządzeń obcych w pasie dróg stanowiących własność Gminy nie związanych z gospodarką drogową (w tym reklam i stoisk);
9) wydawanie zezwoleń na lokalizację zjazdów z dróg stanowiących własność Gminy;
10) wydawanie zgody na usytuowanie obiektów przy drogach stanowiących własność Gminy;
11) rozpoznawanie spraw o przywrócenie pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia;
12) współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie Gminy w zakresie ich prawidłowego utrzymania oraz ustalania zasad organizacji ruchu;
13) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu w ramach prowadzonych zadań;
14) wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg powiatowych;
15) sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym;
16) budowa, modernizacja i utrzymanie przystanków komunikacji autobusowej;
17) budowa, modernizacja i utrzymanie oświetlenia dróg gminnych, powiatowych i placów gminnych;
18) obsługa i utrzymywanie sprzętu technicznego i środków transportu;
19) organizacja dowozu dzieci do szkół;
20) zabezpieczenie logistyczne imprez organizowanych przez Gminę;
21) utrzymywanie czystości i porządku na terenie Gminy;
22) dbanie o stan techniczny i wygląd parków i placów zabaw z terenu Gminy;
23) opracowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy oraz zasad wynajmowania lokali;
24) ustalanie zasad polityki czynszowej i innych opłat poprzez przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń;
25) gospodarowanie mieszkaniowym zasobem Gminy, w tym wynajem lokali mieszkalnych oraz lokali użytkowych;
26) zlecanie wszystkich niezbędnych przeglądów w zarządzanych budynkach zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
27) zapewnienie prawidłowego stanu technicznego zarządzanych obiektów poprzez prowadzenie odpowiedniej polityki konserwacyjno-remontowej;
28) prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją i remontami dróg, obiektów drogowych
i komunalnych będących własnością Gminy;
29) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i wypłatą dodatków mieszkaniowych i energetycznych;
30) utrzymywanie i zarządzanie cmentarzami komunalnymi;
31) prowadzenie ksiąg cmentarnych;
32) prowadzenie ewidencji grobów wojennych i innych miejsc pamięci, sprawowanie opieki i ustalanie harmonogramu prac w zakresie dbałości o groby wojenne i inne miejsca pamięci, współpraca w tym zakresie z organizacjami społecznymi i młodzieżą szkolną oraz pozyskiwanie środków zewnętrznych na ten cel.
33) wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Podmiot udostępniający: | Wójt Gminy Goleszów |
Źródło informacji: | Wójt Gminy Goleszów |
Data utworzenia: | 2023-12-01 09:24:14 |
Wprowadził do systemu: | Anna Bujok |
Data wprowadzenia: | 2023-12-04 13:24:30 |
Opublikował: | Anna Bujok |
Data publikacji: | 2023-12-04 13:28:15 |
Ostatnia zmiana: | 2023-12-04 13:28:16 |
Ilość wyświetleń: | 65 |