
Rejestr Instytucji Kultury
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Goleszów, prowadzony jest na podstawie art. 14 ust.1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz.U. z 2012 r. poz. 189).
Sposób prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury, w tym zakres danych zamieszczanych w rejestrze, tryb dokonywania wpisów, zmian i wykreśleń wpisów określa ww. rozporządzenie.
- Rejestr instytucji kultury, zwany dalej „rejestrem”, jest prowadzony w postaci elektronicznej.
- Niezależnie od prowadzonego rejestru, dla każdej instytucji kultury zakłada się i prowadzi oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową.
- Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez: otwarty dostęp do zawartości rejestru, w tym publikację w Biuletynie Informacji Publicznej organizatora, wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
- Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
- Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony.
- Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej.
- Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
- Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej odbywa się na wniosek i zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 783 z późn. zm.) na podstawie załącznika do tej ustawy, podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
- Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej lub uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jego zapłaty, (chwila złożenia wniosku o wydanie odpisu). Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej – Dz. U. Nr 187, poz. 1330).
- Składający wniosek może uiszczać zapłatę bezpośrednio gotówką w kasie Urzędu Gminy Goleszów lub bezgotówkowo na rachunek Gminy Goleszów: 16 8113 1020 2002 0000 0648 0007.
- Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
- Jednocześnie zgodnie z § 10 ust. 4 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189) akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury można przeglądać w Urzędzie Gminy Goleszów, ul. 1 Maja 5, I p., pok. 10 w godzinach urzędowania.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Grażyna Porębska-Jochacy |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grażyna Porębska-Jochacy |
Data wprowadzenia: | 2016-10-19 14:15:14 |
Opublikował: | Grażyna Porębska-Jochacy |
Data publikacji: | 2016-10-19 14:18:55 |
Ostatnia zmiana: | 2020-05-26 11:48:14 |
Ilość wyświetleń: | 1459 |