Do zadań Archiwisty należy w szczególności:
1) przejmowanie dokumentacji:
a) spraw zakończonych z poszczególnych komórek organizacyjnych;
b) niearchiwalnej po samorządowych jednostkach organizacyjnych, których działalność ustała i które nie mają sukcesora oraz dla których organem założycielskim była Gmina Goleszów;
2) przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji;
3) przeprowadzanie skontrum dokumentacji;
4) prowadzenie ewidencji udostępniania dokumentacji;
5) przeprowadzanie kwerend archiwalnych;
6) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu;
7) udział w przekazaniu materiałów archiwalnych do właściwego archiwum państwowego;
8) prowadzenie ewidencji wyników pomiaru temperatury i wilgotności powietrza w magazynach archiwum;
9) sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym.