Rady Gminy w Goleszowie
z dnia 10 grudnia 2002 r
.w sprawie: ustalenia wzoru Wykazu nieruchomości w sprawie podatku od
nieruchomości dla osób fizycznych oraz wzoru Deklaracji na
podatek od nieruchomości, leśny i rolny
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 i art. 41 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001r Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zmianami) oraz art.6 ust. 13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2002r Nr 9,poz.84 z późn. zmianami), art. 6a ust. 11 ustawy z dnia 15 listopada 1984r o podatku rolnym (tekst jednolity Dz. U. z 1993r Nr 94 poz. 431 z późn. zmianami) i art. 6 ust. 9 ustawy z dnia 30 października 2002r
. o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200 poz. 1682)Rada Gminy w Goleszowie
uchwala:
§ 1
1) ustalić wzór Wykazu nieruchomości w sprawie podatku od nieruchomości,
dla osób fizycznych, który stanowi załącznik nr 1 do uchwały.
2) ustalić wzór Deklaracji na podatek od nieruchomości,
który stanowi załącznik nr 2 do uchwały.
3) ustalić wzór Deklaracji na podatek leśny
,który stanowi załącznik nr 3 do uchwały.
4) ustalić wzór
Deklaracji na podatek rolny,który stanowi załącznik nr 4 do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Traci moc uchwała Rady Gminy w Goleszowie nr XXXIII/287/02 z dnia 20 listopada 2002r. w sprawie ustalenia
wzoru Wykazu nieruchomości w sprawie podatku od nieruchomości od osób fizycznych oraz wzoru Deklaracji na podatek od nieruchomości dla osób prawnych.§ 4
1) Uchwała wchodzi w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003r.
2) Podanie niniejszej uchwały do publicznej wiadomości nastąpi przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w sołectwach wchodzących w skład gminy, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy oraz przez opublikowanie w gazecie lokalnej.
Załącznik nr 1
do uchwały Nr III/22/02
Rady Gminy w Goleszowie
z dnia 10 grudnia 2002r.
Urząd Gminy Goleszów
ul. 1 Maja 5
43-440 Goleszów
Fax: 8528322
WYKAZ NIERUCHOMOŚCI W SPRAWIE
PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI
DLA OSÓB FIZYCZNYCH
Nazwisko i imię podatnika.......................................................................................
.................Adres zamieszkania..................................................................................................................
NIP podatnika..........................................................................................................................
Położenia nieruchomości (ulica numer).....................................................................................
Numer konta wg nakazu...........................................................................................................
(wpisać numer konta z decyzji wymiarowej-nakazu płatniczego)
WYKAZ NIERUCHOMOŚCI Objaśnienia do wykazu nieruchomości
L.p |
Podmiot opodatkowania |
powierzchnia w m 2 |
W poz. 1-6 wpisuje się pow. użytkową, czyli mierzoną po wewnętrznej dł. ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem klatek schodowych oraz szybów, dźwigów. Jeżeli wysokość pomieszczeń lub ich części w świetle mieści się w przedziale od 1,40 do 2,20 m wpisuje się połowę tej powierzchni użytkowej. Jeżeli wysokość jest mniejsza niż 1,40m, p owierzchnie pomija się. Do pow. mieszkalnej należy zaliczyć pokoje, kuchnie, łazienki, korytarze, hole, piwnice, garaże w budynk. mieszk.W poz. 5,6 wpisuje się wszystkie inne budynki w rozum. ustawy. Za budynek uważa się obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach. Poz. 7 wpisuje się budowle, czyli inne obiekty budowlane związane z prowadzeniem dział. gosp., innej niż rolnicza lub leśna. W poz. 8 wpisuje się grunty związane z prowadzeniem dział. gosp. innej niż rolnicza, oraz grunty pod budynkami pozostałymi, w których prowadzona jest działalność gospodarcza i pod budowlami. |
1. |
Pow. użytkowa w bud. mieszkalnych (oprócz pow. zajętych na dział. gosp.) |
||
2. |
Powierzchnia użytkowa w budynkach letniskowych i kempingowych |
||
3. |
Pow. użytkowa w budynkach lub ich częściach związanych z działalnością gospodarczą |
||
4. |
Pow. użytkowa w budynkach lub ich częściach związanych z działalnością gospodarczą w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych |
||
5. |
Budynki pozostałe w gosp. rolnym nie związane z działalności rolniczą (np. garaż na samochód osobowy) |
||
6. |
Budynki pozostałe na nieruchomości do 1 ha (np. budynek gospodarczy, garaż wolnostojący) |
||
7. |
Budowle |
||
8. |
Grunty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej |
||
9. |
Powierzchnia działki (ogółem) |
Niniejsze dane potwierdzam własnoręcznym podpisem uprzedzony Uwaga! Zgodnie z art.6 ust.2 ustawy o podatkach i
o odpowiedzialności karnej zgodnie z art.233 § 1 Kodeksu Karnego. opłatach lokalnych, budynek użytkowany przed
O wszelkich zmianach mających wpływ na wysokość zobowiązania ostatecznym wykończeniem podlega w całości
(powierzchnia, sposób użytkowania ,), zawiadomię tut. org
an opodatkowaniu.podatkowy w terminie 14 dni od zaistnienia zmiany.
Zeznanie sporządzone jest zgodnie z moją wiedzą. Odpowiedzialność Zwrotu należy dokonać w terminie 14 dni do
karno skarbową za tajemnice danych mających wpływ na ustalenie Urzędu Gminy Goleszów lub do rąk sołtysa.
zobowiązania podatkowego, lub jego wysokość oraz za podane danych
niezgodnych z prawdą jest mi znana.
....................... ............................................
Załącznik nr 2
do uchwały Nr III/22/02
Rady Gminy w Goleszowie
z dnia 10 grudnia 2002r.
Pieczęć podatnika
DEKLARCJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI
Nr NIP...............................
Lp |
Wyszczególnienie |
Podstawa opodatkowania |
Stawka podatku |
Kwota podatku w zł. |
1. |
Budynki mieszkalne lub ich części |
powierzchnia użytkowa ..............................m2 |
||
2. |
Budynki lub ich części związane z działalnością gospodarczą inną niż rolnicza lub leśna |
P owierzchnia użytkowa..............................m2 |
||
3. |
Budynki lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałami siewnymi |
powierzchnia użytkowa ..............................m2 |
||
4. |
Budynki lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych |
powierzchnia użytkowa ..............................m2 |
|
|
5. |
Pozostałe budynki lub ich części w tym garaże wolnostojące trwale związane z grunte m |
powierzchnia użytkowa ..............................m2 |
||
6. |
Budowle lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna od ich wartości rocznie |
wartość ustalona dla celów amortyzacji ............................. ...zł |
||
7. |
Grunty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej innej niż rolnicza lub leśna |
powierzchnia użytkowa ..............................m2 |
||
9. |
Grunty pozostałe |
powierzchnia użytkowa ..............................m2 |
||
10 |
Grunty pod jezio rami, zajęte na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrownie wodne |
powierzchnia ...............................ha |
RAZEM: ...............................................................
INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH
( podać powierzchnię, bądź wartość budowli, przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa – z jakiego tytułu występuje zwolnienie) |
................................................ .............................. ...............................
(Nazwisko i imię osoby odpowiedzialnej (Podpis księgowego) (Kierownik jednostki)
za prawidłowe obliczanie podatku
nr telefonu)
Data wystawienia deklaracji.......................................
Wypełnia organ podatkowy
............................................
Dzień miesiąc rok
1. W wyniku kontroli ..........................................................................................
przypada do przypisu w zł. do odpisu w zł.
2. Wprowadzone poprawki:
- przypis
objęto decyzją Nr ......................................................................................................z dnia ................................
- odpis objęto decyzją Nr ....................................................
...................................................z dnia...............................
....................................... .........................................
(data) (podpis sprawdzającego)
POUCZENIE:
Osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spółki nie mające osobowości prawnej,
są obowiązane:
Numer konta: Bank Spółdzielczy Cieszyn Oddział Goleszów 81131020-648-36001
postępowanie egzekucyjne w celu przymusowego ściągnięcia tych należności w
trybie egzekucji administracyjnej, (podst. prawna: ustawa z 17.06.1966r. o
postępowaniu egzekucyjnym w administracji – tekst jedn. Dz.
U. Nr 110 z 2002 r.poz. 968 z późn. zm.) , co z powoduje dodatkowe obciążenie kosztami egzekucyjnymi.
Załącznik Nr 3
do uchwały Nr III/22/02
Rady Gminy w Goleszowie
z dnia 10 grudnia 2002r.
Pieczęć podatnika
DEKLARACJA NA PODATE
K LEŚNYNIP podatnika
1. Powierzchnia lasów w zasięgu gminy Goleszów .................. ha
2. Powierzchnia lasów zwolniona z podatku leśnego .................. ha
w tym :
- z drzewostanu w wieku do 40 lat .................. ha
- wpisane indywidualnie do rejestru zabytków .................. ha
- użytki ekologiczne .................. ha
3. Powierzchnia lasów podlegająca opodatkowaniu .................. ha
4. Stawka podatku leśnego ................... zł.
5. Nale
żny podatek: .................. zł.
................................................ .............................. ...............................
(Nazwisko i imię osoby odpowiedzialnej (Podpis księgowego) (Kierownik jednos
tki)za prawidłowe obliczanie podatku
nr telefonu)
Załączniki
III_22_02 (62.7kB) | ||
Uchwała III_22_02 (138kB) |
Metadane
Źródło informacji: | Przemysław Rzymanek |
Data utworzenia: | 2003-06-24 15:57:12 |
Wprowadził do systemu: | Przemysław Rzymanek |
Data wprowadzenia: | 2003-06-24 15:57:51 |
Opublikował: | Aleksandra Brudny |
Data publikacji: | 2003-06-24 14:26:40 |
Ostatnia zmiana: | 2012-03-12 07:57:32 |
Ilość wyświetleń: | 1441 |