Zadania
Do zakresu działania Referatu Finansów, Podatków i Opłat należy w szczególności:
1) przygotowywanie
materiałów do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta;2) analiza wykorzystania
budżetu oraz wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie;3)
obsługa zadłużenia gminy, wnioskowanie i opracowywanie wniosków kredytowych i pożyczkowych;4) prowadzenie spraw
związanych z lokowaniem wolnych środków pieniężnych; przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta Gminy i uchwał rady Gminy dotyczących spraw finansowych;5)
współpraca z organami kontroli i rewizji;6) zadania
związane z rachunkowością budżetową Gminy i Urzędu jako jednostki budżetowej;7) prowadzenie
rachunkowości podatkowej;8) prowadzenie ewidencji
księgowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynikającej z ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach;9)
sprawozdawczość i analizy finansowe;10)
obsługa kasowa;11) przekazywanie
środków finansowych dla poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu;12) koordynacja spraw
dotyczących podatku VAT (w tym sporządzanie deklaracji i rozliczeń podatku VAT),13) prowadzenie spraw funduszy celowych;
14) prowadzenie
księgi inwentarzowej mienia gminy;15) egzekucja administracyjna podatków i
opłat lokalnych oraz opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;16) weryfikacja deklaracji podatkowych
składanych organowi podatkowemu;17) naliczanie
wysokości podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie na podstawie obowiązujących przepisów i uchwał Rady Gminy;18) prowadzenie rejestru
wpłat oraz kart podatkowych;19) przygotowywanie aktów administracyjnych
dotyczących podatków i opłat lokalnych;20)
sporządzanie list płatniczych oraz właściwe prowadzenie dokumentacji płacowej oraz ubezpieczeniowej pracowników;21) prowadzenie oraz przechowywanie kart
wynagrodzeń;22)
bieżące prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;23) rozliczanie inwentaryzacji;
24) dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego;
25) dokonywanie
umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;26) terminowe i zgodne z zasadami
księgowości prowadzenie urządzeń syntetycznych księgowości wydatków i dochodów budżetowych oraz organu finansowego;27) zabezpieczenie dokumentów
księgowych, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdań budżetowych i finansowych;28)
współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie działania referatu.Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Grażyna Porębska-Jochacy |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grażyna Porębska-Jochacy |
Data wprowadzenia: | 2016-04-08 10:41:13 |
Opublikował: | Grażyna Porębska-Jochacy |
Data publikacji: | 2016-04-08 10:42:59 |
Ostatnia zmiana: | 2023-12-04 13:04:35 |
Ilość wyświetleń: | 1004 |