Do zadań Archiwisty należy w szczególności:

1) przejmowanie dokumentacji:

a) spraw zakończonych z poszczególnych komórek organizacyjnych;

b) niearchiwalnej po samorządowych jednostkach organizacyjnych, których działalność ustała i które nie mają sukcesora oraz dla których organem założycielskim była Gmina Goleszów;

2) przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji;

3) przeprowadzanie skontrum dokumentacji;

4) prowadzenie ewidencji udostępniania dokumentacji;

5) przeprowadzanie kwerend archiwalnych;

6) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu;

7) udział w przekazaniu materiałów archiwalnych do właściwego archiwum państwowego;

8) prowadzenie ewidencji wyników pomiaru temperatury i wilgotności powietrza w magazynach archiwum;

9) sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym.