Do zadań na Stanowisku ds. Oświaty należy w szczególności:

1) przygotowywanie dla organu prowadzącego gminne jednostki oświatowe materiałów dotyczących:

a) zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,

b) utrzymywania i bieżącej działalności tych jednostek,

c) kształtowania sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum,

d) analizy arkuszy organizacyjnych gminnych jednostek oświatowych,

e) zapewniania dzieciom do lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego,

f) zapewniania dowozu uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych,

g) oceniania dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,

h) powoływania i organizowania pracy komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego,

i) wydawania decyzji o nadaniu lub odmowie nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego,

j) wadawania decyzji o przyznaniu zasiłku zdrowotnego dla nauczycieli,

k) nadzorowania realizacji planu doskonalenia zawodowego nauczycieli;

2) przygotowywanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkola;

3) sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń Wójta dotyczących realizowanych zadań z zakresu oświaty;

4) kontrola spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat;

5) realizacja zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej;

6) przygotowywanie decyzji dotyczacych dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników i sporzadzanie sprawozdań z udzielonej w tym zakresie pomocy publicznej;

7) współpraca z dyrektorami placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Goleszów;

8) współpraca z organami sprawującymi nadzór pedagogiczny.