Zadania
Do zakresu działania Referatu Komunalnego należy w szczególności:
1) opracowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali;
2) ustalanie zasad polityki czynszowej i innych opłat poprzez przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń;
3) gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy, w tym wynajem lokali mieszkalnych oraz lokali użytkowych;
4) zlecanie wszystkich niezbędnych przeglądów w zarządzanych budynkach zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
5) zapewnienie prawidłowego stanu technicznego zarządzanych obiektów poprzez prowadzenie odpowiedniej polityki konserwacyjno-remontowej;
6) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i wypłatą dodatków mieszkaniowych i energetycznych;
7) administracja i zarządzanie siecią dróg będących własnością gminy;
8) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
9) nadzór merytoryczny nad zaliczeniem dróg do kategorii dróg gminnych i wewnętrznych,
10) utrzymanie i ochrona dróg będących własnością gminy;
11) organizacja i prowadzenie prac w zakresie remontów bieżących dróg;
12) realizacja zadań w zakresie letniego i zimowego utrzymania pasa drogowego;
13) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
14) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego i zjazdy z dróg;
15) wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie dróg gminnych obiektów nie związanych z gospodarką drogową (reklamy, stoiska);
16) rozpoznawanie spraw o przywrócenie pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia;
17) współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie gminy w zakresie ich prawidłowego utrzymania oraz ustalania zasad organizacji ruchu;
18) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
19) wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg powiatowych;
20) sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym;
21) budowa, modernizacja i utrzymanie przystanków komunikacji autobusowej;
22) budowa, modernizacja i utrzymanie oświetlenia dróg gminnych, powiatowych i placów gminnych;
23) obsługa i utrzymywanie sprzętu technicznego i środków transportu;
24) utrzymywanie i zarządzanie cmentarzami komunalnymi;
25) prowadzenie ksiąg cmentarnych;
26) sprawowanie opieki nad grobami wojennymi i innymi miejscami pamięci i współdziałanie w tym zakresie z organizacjami społecznymi, młodzieżą szkolną oraz prowadzenie ewidencji tych obiektów;
27) organizacja dowozu dzieci do szkół;
28) monitoring sieci kanalizacyjnej;
29) zabezpieczenie logistyczne imprez organizowanych przez gminę;
30) nadzór nad osobami skierowanymi do odpracowania zasądzonych wyroków przez Sąd Rejonowy w Cieszynie oraz sprawozdawczość w tym zakresie;
31) utrzymywanie czystości i porządku na terenie gminy.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Grażyna Porębska-Jochacy |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grażyna Porębska-Jochacy |
Data wprowadzenia: | 2016-04-08 10:47:45 |
Opublikował: | Grażyna Porębska-Jochacy |
Data publikacji: | 2016-04-08 10:48:04 |
Ostatnia zmiana: | 2016-04-08 10:48:20 |
Ilość wyświetleń: | 700 |