Do zakresu działania i kompetencji Pełnomocnika ds. Kontroli Zarzadczej należy w szczególności:

1) prowadzenie rejestru procedur kontroli zarzadczej;

2) sporzadzanie i wdrażanie oraz aktualizacja procedur dotyczących kontroli zarządczej;

3) koordynacja zadań i działań związanych z wdrażaniem, monitorowaniem, realizacją i oceną zagadnień dotyczacych kontroli zarządczej;

4) zapewnienie wewnątrz urzędu stosownych informacji niezbednych dla potrzeb kontroli zarządczej;

5) inicjowanie i organizowanie spotkań powołanych przez wójta gminy zespołów roboczych;

6) bieżące informowanie wójta o sprawach mających istotne znaczenie dla funkcjonowania kontroli zarządczej;

7) prowadzenie rejestru instytucji kultury, dla których organiatorem jesst Gmina Goleszów;

8) koordynowanie i nadzorowanie prowadzonych kontroli kompleksowych, problemowych i doraźnych w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych;

9) przygotowywanie wniosków pokontrolnych i wystapień;

10) nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych.